Labels

hobi (3) ilmu (7) kejayaan (2) nilai mulia (6) peristiwa (12) Susur galur (4) trajedi (1)

Tuesday, December 14, 2010

Visited JKR 4624 Ulu Kinta

Pada tahun 1983, arwah ada melawat saya di Ulu Kinta dan seterusnya tinggal bersama keluarga saya buat beberapa hari, mungkin jugak hampir sebulan. Arwah seronok dapat bermesra mesraan dengan cucu2nya terutama Adimar, Asnidar dan juga Kamil. Saya amat suka arwah ada bersama dengan kami disaat saat penghujung umurnya.

Sudah tentunya, kami melayan beliau dengan penuh kasih sayang. Dikala itu pun arwah masih sehat walafiat. Namun apabila saya belikan buah longan, arwah cukup suka memakan buah ini. Makanya saya belilah banyak2 lagi, sehingga ada satu ketika itu saya beli sampai 10 kilo sekali. Teringat apa kata arwah masa itu...

''Memang luas kebun kau ni Nuar!'' dan terus menghadap dan memakan buah2 longan tersebut.

Kemudianya, saya ingat 3/4 hari selepas itu arwah demam dan batuk kuat. Mungkin juga buah itu yang buat arwah jatuh sakit. Saya terpaksa menghantarnya pulang ke kampung. Namun ingatan bersama ngan Abah sangat2 saya hargai dalam hidup saya.

No comments:

Post a Comment