Labels

hobi (3) ilmu (7) kejayaan (2) nilai mulia (6) peristiwa (12) Susur galur (4) trajedi (1)

Tuesday, October 25, 2011

Lembut hati

Abah dilahirkan dalam keadaan yang dhaif juga. Tidak beberapa lama lepas kelahirannya, ibunya pula meninggal dunia. Atuk Bador berkawen dengan Wan Saelan, masa tu abah kecil sangat lagi. Lumrah zaman dahulu, ibu-tiri ini adalah neraka bagi kanak2 yang masih kecil.

Abah dibesarkan dengan penuh kekejaman dan penderitaan. Atuk Bador sememangnya merantau berbulan bulan dan tidak mengetahui sangat kebajikan anaknya ini, malahan diserahkan bulat2 kepada isteri mudanya untuk menjaganya.

Dari permulaan itulah, Abah telah membina perwatakkan yang ''amat merendah diri'' sehinggalah beliau meninggal dunia. Namun mengikut genetic dia juga, Atuk Bador dulu pun jenis lembut jga dan mulia hatinya. Abah memang mempunyai hati yang tersangat mulia. Cepat mengalah, cepat bersedih, cepat hiba, cepat bawa diri dan setahu saya........makan hati juga!!!

1 comment:

  1. TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER
    TIGER TIGER TIGER TIGER titanium tubing TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER titanium welder TIGER 토토커뮤니티 TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER where can i buy titanium trim TIGER TIGER TIGER nipple piercing jewelry titanium TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER TIGER

    ReplyDelete